בדרך כלל קשה יחסית לגייס משקיעים לעסק חדש. הסיבה לכך שקשה לגייס משקיעים מבחוץ לעסק חדש היא שעדיין לא ברור כיצד הוא יפעל, כמה לקוחות יהיו לו וכמובן מה יהיו ההכנסות. עם זאת, יש גם דרך להתגבר על הקושי הזה ולגייס משקיעים גם לעסקים שעדיין לא החלו לפעול. בפועל, הדרך הנכונה לעשות את זה היא להשתמש בתכנית עסקית מסודרת.
תכנית עסקית מסודרת שמאושרת על ידי הבנק ועל ידי גופים פיננסיים שונים יכולה לסייע גם בגיוס משקיעים. כאשר משתמשים בתכנית עסקית מסודרת כדי לגייס משאבים, מראים בפניהם רצינות ומגדילים את הסיכוי לכך שהם ירצו להיות מעורבים. במסגרת המעורבות של אותם משקיעים, יש יותר סיכוי שהצדדים ישתפו פעולה וישיגו את המטרות.
משקיעים לעסק קיים
סיטואציה אחרת לגמרי שבה יזמים פונים אל משקיעים היא לצורך הצטרפות שלהם אל עסק קיים. כאשר משקיעים שוקלים הצטרפות אל עסק קיים, קל להם יותר לדעת מה רמת הסיכון שהם נדרשים לקחת על עצמם וגם מה התמורה הפוטנציאלית. במקרים כאלה, מה שהמשקיעים עושים זה להשתמש בדוחות שממילא מוגשים על ידי העסק: החל מדוח שנתי של מס הכנסה, דרך דוח מס רווח והפסד שמוכן על ידי רואה חשבון ועד תלושי משכורת של העובדים.
בסופו של דבר, הוספת משקיעים תלויה מאוד בשלב שבו העסק נמצא. ככל שהעסק נמצא בשלב מוקדם יותר כך עולה פוטנציאל התשואה מההשקעה, אבל כך גם הסיכון. במקרים של הצטרפות משקיעים לשלבים מאוחרים, הסיכון נמוך כדי הם יודעים לאן הם נכנסים – אבל גם התמורה תהיה בהתאם. לכן, המסקנה היא שצריך לבחון כל מקרה לגופו ולהשוות בין משקיעים לעסק חדש ומשקיעים לעסק קיים לפי האינטרסים.