היכרות עם המאפיינים השונים של מענה טלפוני אנושי יכולה לעזור להבין מה היתרונות שלו לעומת מענה אוטומטי וממוחשב. על פניו. למענה ממוחשב יש את היתרון של הזמינות: אפשר להפעיל אותו מסביב לשעון, הוא לא דורש גיוס של כוח אדם והוא גם אמור להיות זול יותר. מנגד, למענה טלפוני אנושי יש יתרונות שאותם אי אפשר להשיג באף דרך אחרת – בעיקר מבחינת התחושה של הלקוחות והנעה שלהם לפעולה.
הרוב המובהק של האנשים מעדיפים ליצור קשר עם בית עסק ולקבל בצד השני מענה טלפוני אנושי ולא ממוחשב. זו עובדה מוגמרת שרלוונטית לבתי עסק בכל רחבי העולם, בלי קשר לסוג המוצרים או השירותים שהם מוכרים ולהיקף הפעילות שלהם. לכן מענה טלפוני אנושי הוא בכלל לא הוצאה רגילה, אלא השקעה משתלמת לכל דבר ועניין.
מה יוצא לבית עסק מהפעלת מענה טלפוני אנושי?
הפעלה מסודרת של מענה טלפוני אנושי מייצרת עבור בית העסק יתרונות רבים גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. בטווח הקצר, זה כולל למשל את האפשרות להעמיד לרשות הלקוחות נציגי שירות מנוסים שיודעים לענות על השאלות ולתת תשובות. בטווח הבינוני והארוך, מוקד מן הסוג הזה ממצב את בית העסק ומאפשר לו לבדל את עצמו מול המתחרים.
יתרה על כך, היתרון של מענה טלפוני אנושי בא לידי ביטוי בכך שניתן לקבל אותו גם במודל של מיקור חוץ. אם בעלי עסקים לא רוצים להקים בעצמם את המוקד, לגייס כוח אדם ולשלם על התחזוקה והתפעול שלו – כל שעליהם לעשות הוא לקבל שירות דומה מחברה אחרת. זהו שירות במודל של מיקור חוץ והוא מציע ערך מוסף גם מבחינה כלכלית וגם פונקציונאלית.