מענה אנושי לעסקים הוא שירות שמטרתו לאפשר שמירה על קשר עם הלקוחות. באמצעות מענה אנושי מן הסוג הזה, הלקוחות יכולים לקבל תשובה לכל שאלה ומוקד שאליו הם יכולים לפנות כדי להתלונן או להעביר ביקורת. יתרה על כך, מענה אנושי יכול להיות רלוונטי גם לבעלי עסקים שרוצים לגייס לקוחות חדשים: אם אנשים שרק שמעו על המוצר או השירות יוצרים קשר עם בית העסק, כדאי שבצד השני יהיה כוח אדם שיספק להם מענה אנושי ומקיף.
למידע נוסף על מענה אנושי לחץ כאן.
החדשות הטובות הן שכיום בעלי עסקים לא צריכים לחרוג מתוך התקציב שעומד לרשותם על מנת ליהנות מהיתרונות של מענה אנושי. גם בעלי עסקים קטנים למשל יכולים להשתמש בשירות הזה במודל של מיקור חוץ, תמורת תשלום חודשי או שנתי קבוע. במודל של מיקור חוץ, בעלי עסקים מציבים לרשות הלקוחות שלהם מענה אנושי – אבל הם לא מגייסים את כוח האדם עבורו, אחראיים על ההסמכה, משלמים על התחזוקה או שוכרים את הציוד.
למה להשתמש במוקד של מענה אנושי ולא במענה ממוחשב?
מענה טלפוני יכול כיום להיות או אנושי או ממוחשב. ההבדל הוא שבשביל להפעיל מענה אנושי צריך לגייס כוח אדם, בעוד בשביל מענה ממוחשב ניתן להשתמש במערכות אוטומטיות שאותן רוכשים בעלות חד פעמית ולאחר מכן בעלות שימוש חודשית בלבד. עם זאת, מבחינת הלקוחות יש עוד כמה הבדלים – כמו למשל רמת שביעות הרצון בעקבות מפגש עם מענה אנושי לעומת מענה ממוחשב.
במילים אחרות, לקוחות מעדיפים ליצור קשר עם בית עסק שיש לו מענה אנושי ולא ממוחשב. גם אם אותו מענה ניתן בשם העסק על ידי חברה אחרת, עדיין קל יותר ללקוחות לקבל תשובות לשאלות.