הליך פתיחת עוסק מורשה במדינת ישראל
אחת מצורות ההתאגדות הפופולאריות ביותר עבור עסקים חדשים במדינת ישראל היא כמובן עוסק מורשה. אם אתם כבר חושבים על הליך של פתיחת עוסק מורשה זה סימן שהחלטתם להיות עצמאיים וכי אתם יוצאים לדרך של עסק משלכם באופן עצמאי על כל המשתמע מכך בהקשר לרשויות המס בישראל.
יחד עם הברכות אשר מגיעות לכם על אומץ הלב והיוזמה הרי שעליכם להיות מוכנים לכמה פעולות אשר יידרשו מכם על מנת להיהפך לעצמאיים כפי שחלמתם. פתיחת עוסק מורשה נעשית מול שלוש רשויות ולא תוכלו להתנהל ללא תיקים במע"מ, מס הכנסה והביטוח הלאומי.
פתיחת תיק עוסק מורשה ברשויות המס השונות
הצעד הראשון שלכם, אחרי שהתייעצתם עם רואה חשבון שהסביר לכם את כל ההליך וצייד אתכם בכל המסמכים הנחוצים, הוא למשרדי מע"מ הקרובים למקום מגוריכם (רואה החשבון יאמר לכם בדיוק לאן עליכם להגיע). במשרדי מע"מ ישאלו אתכם לגבי מהות העיסוק שלכם ושאלות נוספות לגבי העסק והתנהלותו. לאחר מכן תקבלו תעודה של עוסק מורשה בישראל שמאפשרת לכם לפעול ככזה בישראל. ללא תעודה זו לא תוכלו להפיק חשבוניות או לפעול במסגרת עצמאית.
פתיחת תיק עוסק מורשה במס הכנסה
לאחר קבלת תעודת עוסק מורשה תתבקשו לגשת למשרדי מס הכנסה ושם עליכם יהיה לפתוח תיק נישום במס הכנסה. במס הכנסה יקבעו לכם תשלום מקדמות ויינתן לכם אישור על ניכוי מס במקור. במס הכנסה רואים את כל ההכנסות שלכם ובסוף השנה משקללים את כולם לכדי תשלום מס אחד.
פתיחת תיק עוסק מורשה בביטוח הלאומי
על כל אדם במדינה לשלם ביטוח לאומי על פי הכנסותיו וכך גם עוסק מורשה. לאחר פתיחת התיקים במע"מ ובמס הכנסה תידרשו לפתוח תיק בביטוח הלאומי ויחושבו לכם מקדמות על פי צפי ההכנסה השנתית שלכם. מקדמות אלו כוללות גם את התשלום לביטוח הבריאות הממלכתי כפי שהחוק קובע.
את כל הצעדים הללו מומלץ לעשות בהנחיית רואה חשבון שבקיא בתחום הזה כדי שתקבלו את המקדמות הריאליות עבורכם ושלא תשלמו פחות או יותר מידי לאורך השנה.